Tempels, tempels, tempels!

3 mei 2022 - Chiang Rai, Thailand

We hebben de afgelopen dagen in Chiang Rai doorgebracht, waar we hele mooie tempels bezocht hebben. De witte tempel en de blauwe tempel waren echt prachtig. Ze zijn hier in Thailand echt gek op tempels, soms rijd je door een achterafstraatje met wat bouwvallige huisjes en verschijnt er uit het niets ineens een prachtige gouden tempel. Beetje onverwacht en niet echt passend in het straatbeeld, maar mooie verrassingen! Naast al deze mooie bouwwerken zijn we ook twee dagen achter elkaar in een kattencafe geweest. Wat ons betreft het hoogtepunt van onze reis.

De dagen op Railay beach waren lekker. Het is afgebakend, zonnig en er is strand. Goed vertoeven dus. Ze hebben op dit stukje land(maar ook in de rest van Thailand wat we tot nu toe gezien hebben) trouwens per m2 meer "rasta bars" (met verkoopwaar wat je daarbij verwacht) dan in Amsterdam. Het is hier niet persé legaal, maar de Thai houdt er wel van ;).
Verder hebben we met mensen die we ontmoet hebben tijdens de jungle tocht nog een dag uitgetrokken om allerlei eilandjes in de buurt te bezoeken en te snorkelen. Er zijn echt hele mooie vissen te zien in allerlei bonte kleuren. Koraal hebben we wel wat gezien, maar het meeste is dood. Wel ontzettend veel "jellyfish", hele grote. Met name Janine is blij dat ze het er levend van afgebracht heeft.
Vanuit het gevaarlijke zee landschap zijn we dus weer richting de jungle getrokken en daar hopen we weer mooie tochten te kunnen maken. We merken trouwens dat het soms nog best hard werken is, om onze 'niet geplande' reis vorm te geven. ;) ;) veel lezen, praten met andere mensen, ideeën uitwisselen.Uiteindelijk moet je natuurlijk wel je dagen een beetje gaan vorm geven en soms ook een vlucht boeken 'in de toekomst' oid. Hopelijk gaat ons dat steeds makkelijker af. Wat een luxe probleem he? Om dat nadenken te verlichten hebben we een nieuwe hobby: massages nemen. Die zijn hier niet duur en heel erg fijn. Thomas gaat het liefst elke dag. Verder denken we hier ook hard na over al het lekkere eten en wat we straks/vanavond/vanmiddag/tussendoor etc gaan eten. Het is zo lekker allemaal!! Zullen nu weer stoppen met dit jaloersmakende verhaal.... ;)

Big buddhaHappy in kattencaféBlue templeWhite templeBlue templeLekker etenThomas gaat snorkelenJanine is uit de boot gevallenVeel aapjes overal!!Railay beach staat gelijk aan bijzondere barretjes!

1. Gerrie Zweers:
    3 mei 2022
    Prachtige foto's! Uit ervaring weet ik dat Thaise massages heerlijk zijn.😀 Wij zijn nu in Frankrijk. Dinsdag, 10 mei starten we met een georganiseerde caravan/campers groepsreis van 46 dagen van de ANWB. Totaal zijn we dan 2 maanden weg. Wij zijn dus ook en route, net als jullie. Nog een fijne voortzetting van jullie reis. 😘
  2. Janine:
    3 mei 2022
    Dat klinkt goed!! Heel veel plezier en goede reis!!
  3. Henri:
    3 mei 2022
    Leuk. Ziet er allemaal goed uit! Ik heb hier trouwens aan de Schipbeekstraat mijn eigen kattencafe! Veel plezier verder.
  4. Karen:
    4 mei 2022
    Superleuk verslag, dank je!!
  5. Femke Smit:
    4 mei 2022
    Super leuk om jullie reis te kunnen volgen! Ziet er heerlijk uit allemaal! Geniet er van
  6. Janine:
    9 mei 2022
    Leuk dat je meekijkt!!
  7. Bernadet:
    8 mei 2022
    Het ziet er inderdaad allemaal jaloersmakend uit, echt heel mooi!! Heel fijn dat we via jullie verslag de reis kunnen volgen. Veel plezier verder.