Laatste weekje Thailand!

13 mei 2022 - Bangkok, Thailand

Dit is onze laatste avond in Thailand. Morgen vliegen we naar Cambodja, waar we ongeveer 2 weken blijven. De afgelopen week hebben we in Chiang Mai gezeten, helemaal in het Noorden van Thailand. We zijn met een busje naar Pai gegaan, een toeristisch hippie dorp. Als de toeristen daar wegvallen, is er niet veel meer van over. Het voelde wel fijn en relaxt daar. De weg van Chiang mai naar Pai is beroemd, door de bergen, circa 720 bochten. Veel mensen doen dit met een scooter (voor Nederlandse begrippen: motor, omdat ze zwaarder zijn). Dat zagen wij niet echt zitten en zijn met een busje gegaan. Nog nooit eerder is Janine wagenziek geweest, maar deze 3 uur durende tocht was niet prettig. We wilden een scooter tocht van Pai naar een dorp 80 km verderop in de bergen maken. Google zei dat we daar 2 uur over zouden doen, maar dat bleek met het dalen en stijgen en de vele bochten toch een beetje optimistich te zijn. Uiteindelijk zijn we gestrand in de regen in een tussenliggend dorp (40 km van Pai af) en hebben we daar een overnachting geboekt. De volgende dag weer terug naar Pai om weer te 'niksen' voordat we een paar dagen later weer terug mochten naar Chiang Mai in het misselijkmakende  busje. Vanuit Chiang Mai hebben
we om 18.00 uur de nachttrein naar Bangkok hebben genomen. Dat was leuk, slapen in de trein, op een echt bedje! Alhoewel, slapen.. een paar uur slaap denken we. En hoe kun je dan de laatste dag in Bangkok (aankomst 06.00 uur) het beste besteden? Een 3 uur durende fietstocht door het centrum van Bangkok, een wandeltour of naar de floating markets? Wij hebben gekozen voor een pretpark 😀, gewoon omdat het kan.

Vanavond gaat Thomas nog naar een Muay Tai gevecht (dé nationale sport hier), waar hij de hele maand naar gezocht heeft. Door covid gingen veel gevechten niet door en hij is dus heel erg blij dat hij vanavond mag zien hoe er gevochten gaat worden.
Volgende update komt vanuit Cambodja!

Nachttrein van Chiang mai naar BangkokHele oude en grote boomJanine in het hippie dorp Pai, met bagage...Helemaal nat na attractie in het pretparkPai CanyonPagoda's in de jungle!Thomas naar een Muay Thai gevecht

1. Gerrie Zweers:
    20 mei 2022
    Hallo Thomas en Jeanine, leuk om te lezen, vooral als het zo herkenbaar is. Wij zijn ook in Chang Mai geweest en hebben ook in de trein "geslapen". Wij zijn 3 weken in Thailand geweest met als afsluiting een cruise van een week van Dubai door de Arabische Emiraten en daarna vanuit Dubai weer naar Nederland gevlogen. Nog veel plezier verder. Op naar Cambodja. Groetjes van Aad en Gerrie.
  2. Janine:
    21 mei 2022