Eilandjes en jungle!

26 april 2022 - Khao Sok, Thailand

Aan de ene kant gaat een week snel, aan de andere kant voelt een week geleden als héél lang geleden. In Ko Samui (eiland) hebben we rustig aan gedaan, met een scooter het eiland over, zwemmen in de zee, etc. Je kunt op het eiland (maar ook de rest van Thailand) wel merken dat covid erin gehakt heeft. Veel streetfood tentjes (en überhaupt zaakjes) zijn leeg, hebben het niet overleefd. Op zoek naar een cafeetje waar we een soort van 'uit' konden gaan (ook al zijn we boven de 30, dat is nog steeds leuk 😉) zijn we per ongeluk terecht gekomen in zo ongeveer de enige straat waar wél wat te doen was. Het viel in het begin nog niet zo op, maar op een gegeven moment werd duidelijk dat er eigenlijk alleen maar Thaise meisjes in die kroegjes zaten. En soms wat blanke mannen. Het begon steeds ongemakkelijker te worden, hoe verder we die straat inliepen. Alle tentjes waren op sekstoerisme gericht. Omdat we het niet direct doorhadden waren we al op de helft en wilden we via de andere kant eruit, maar het liep dood en moesten daarom nog een keer langs al die tentjes..... zoals je ook wel verwacht waren er echt een hoop jonge meisjes bij, en dan vraag je je toch af of zij dit uit eigen vrije keuze doen. Al met al geen fijne plek om te zijn.
Na 3 nachtjes op Ko Samui zijn we met de boot naar een eiland in de buurt gegaan, Ko Phan Gan. Dit was voor ons een mooier eiland. Een bungelow aan zee, perfect! Hier ook een aantal dagen verbleven, scooter gehuurd, marktje bezocht en op een soort goa trance - strandfeest geweest. Lekker gedanst! (Ja, zelfs Thomas heeft z'n wilde haren daar weer gevonden).
Op dit moment zijn we nog in een nationaal park, Ko Sok. We hebben in een boomhut geslapen, en in de ochtend hebben aapjes ons ontbijt geconfisqueerd. (Voelt een beetje alsof we Skye en Jopie weer bij ons hebben, ook van die lieve aapjes). Gelukkig hadden we al wat gegeten. We hebben een twee daagse tour gedaan in de jungle, waarbij we overnacht hebben op een 'lake-house' midden op het meer van die huisjes op water. Fantastisch natuurlijk!! In onze G.I. Joe & G.I. Jane outfits klaar voor de jungle. Tijdens de boottochtjes hebben we 3x een familie wilde olifanten van dichtbij gezien, dat was al helemaal gaaf (en geluk gehad). Na die trip, wat ook wel vermoeiend was, gaan we nu weer naar een strand toe, in Krabi, waar we gister nog even snel een accomodatie geboekt hebben voor de komende 4 dagen. Na het boeken kwamen we er achter dat deze specifieke locatie alleen met een bootje te bereiken is, dus nouja, maar even kijken hoe dit gaat!

IMG-20220426-WA0004IMG-20220426-WA000320220421_182826IMG-20220426-WA000220220425_07011720220424_13315220220424_08160620220422_11455820220419_202544

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bernadet:
    27 april 2022
    Wat prachtig allemaal en wat leuk om jullie reisverslag te lezen met al die mooie foto's!!
    Ik ben helemaal niet jaloers.
    Heel veel plezier in Krabi. Groetjes Bernadet
  2. Marloes:
    16 mei 2022
    Geweldig, prachtige foto’s
  3. Marloes:
    16 mei 2022
    Geweldig, wat een mooie foto’s