Cambodja en Maleisië

30 mei 2022 - Kuala Lumpur, Maleisië

We zijn nu ongeveer 6 weken onderweg en daarmee zitten we al op de helft! Het concept 'tijd' is een beetje lastig te vatten voor ons. Aan de ene kant gaat de tijd heel snel en kun je niet geloven dat we al 6 weken in Azië zitten. Onze ervaringen in Thailand voelen al heel ver weg! Aan de andere kant gaat de tijd langzaam omdat je echt met de dag leeft. Alles voelt al snel langer geleden dan het daadwerkelijk is. Beetje moeilijk uit te leggen, maar daar hadden we toevallig gister een gesprek over.

In ieder geval wilden we een update geven over de laatste week Cambodja en eerste dagen Maleisië.
Er valt niet heeel veel te vertellen aangezien we de laatste week Cambodja voornamelijk in Siem Reap hebben gespendeerd. Op 1 plek, een fijn hotel met zwembad, en fijn rustig(er) stadje. We hebben 2 dagen Ankor Wat bezocht, wat uiteraard heel erg mooi was. En omdat er dankzij covid weinig toeristen zijn, was het heel erg rustig. Voor ons dus ideaal om dit wereldberoemde tempeldistrict te bezoeken. Onze persoonlijke Tuk-Tuk coureur Sokhen, heeft zijn best gedaan ons zo tactisch mogelijk Ankor Wat te laten zien, wat erg welkom was, want Ankor is enorm. (Hij stuurt ons overigens nog steeds bijna elke dag appjes of hij ons nog ergens naar toe kan brengen. Het wil er bij hem niet in dat we in Maleisië zijn diensten niet nodig hebben ;).)

3 van de 19373629 foto's die we in Ankor Wat hebben gemaakt4 van de 103862920 foto's die we in Ankor Wat hebben gemaakt

Verder hebben we ons vermaakt met massages, een kookcursus, zwemmen, marktjes bezoeken, uitgaan op de rooftopbar van een club en vervolgens onze roes weer uitslapen 😉. Wij vonden Siem Reap de fijnste plek van Cambodja waar we geweest zijn.  Het blijft zo dat je gezien en aangesproken wordt als een wandelende portemonnee. Elke twintig meter moet je een Tuk-Tuk of iemand die iets anders verkoopt afwijzen, wat wel een beetje vervelend is. Maar goed, daar leer je ook wel mee om gaan.

20220530_150158

3 dagen geleden zijn we aangekomen in Kuala Lumpur. We hebben de stad bezocht, mooie grotten gezien  en onze tijd doorgebracht in een grote shopping mall (maar dan ook echt groot, 14 verdiepingen en parkeergarages eronder inclusief pretpark met achtbaan op de 5e verdieping). Uiteraard kunnen we niet echt wat kopen omdat onze backpacks op de een of andere manier al een paar kilo zwaarder zijn geworden. Gisteravond zijn we nog naar de film geweest samen. Dat was ook een avontuur op zich. We moesten in een winkelcentrum aan de rand van de stad zijn. Eenmaal daar was het winkelcentrum voor 90 % uitgestorven. Bijna alle winkels waren verdwenen, maar op de 9e verdieping zat nog een bioscoop waar we 2 van de 10 bezoekers waren. Het was er enorm koud, dus we zaten als opa en oma met een sjaal over onze benen en meerdere lagen kleding aan.
Straks vliegen we naar Borneo, waar we de jungle/het tropisch regenwoud, in gaan!

Batu CavesPetronas towersRandom achtbaan op de 5e verdieping van een winkelcentrum

1. Karin:
    30 mei 2022
    Mooi! Ziet er allemaal prachtig uit!
  2. Bernadet:
    30 mei 2022
    Wat een mooi verslag met prachtige foto's toch weer en wat doen jullie leuke dingen!
    Goed bezig :).
  3. Esther:
    Hai!
    Wat leuk om te lezen over jullie ervaringen!
    Tijd is inderdaad een 'gek' en zeer kostbaar begrip. Heel veel plezier!🥰
  4. Henri:
    30 mei 2022
    Dank voor jullie mooie bericht. Hier gaat alles goed! Veel plezier in Borneo.
  5. Gerrie Zweers:
    30 mei 2022
    Wat een mooi verslag weer. Een hele belevenis en een gevarieerde reis. Nog veel plezier en pas goed op in de jungle. 😉 Groetjes van ons
  6. Femke Smit:
    4 juni 2022
    Wat een mooie foto's en belevenissen weer! Tijd gaat snel inderdaad! Veel plezier!
  7. Monique:
    5 juni 2022
    Jullie maken een prachtige reis en wat een mooie foto's.